vrijdag 12 juli 2013

Praag: de foto's #3

Zoals ik in deel 2 al aangaf, heeft mijn camera het op de tweede dag begeven. Lensfout. De lens wil niet meer terug in de camera. Van dag drie heb ik maar weinig (duidelijke) foto's, dus dat is wat minder in dit deel. Maar ik heb natuurlijk wel het verhaal erbij! Tevens is dit ook het laatste deel, over de laatste dag en de terugreis.

De laatste dag stond in het teken van de dierentuin en de terugreis. 's Avonds om half zeven ging onze trein weer, we hadden de stad eigenlijk wel 'helemaal' gezien dus leek het ons leuk om de dierentuin te bezoeken. Hier was ik al in geen tijden meer geweest, terwijl ik het toch wel erg leuk vind. Helaas viel dit een beetje tegen. De dierentuin was flink overstroomt geweest en er was een veel groter deel dicht dan wij hadden verwacht. Daarnaast was dit de warmste dag van allemaal, en dat vonden de dieren blijkbaar ook. Veel dieren waren niet eens te zien.

Wij liepen ook maar de bult op en de bult af, en zweten! We hebben wel mooie dingen gezien. De nijlpaarden waren erg leuk, omdat je ze ook onderwater kon bekijken. Ook hebben we gezien hoe de giraffen naar hun binnenhok gingen, springend en al. De ijsberen zwommen baantjes voor onze neus langs en de olifanten stonden met zijn allen voor het hek, alsof ze graag hun koele hok in wilden. De dierentuin zelf was wel erg mooi gemaakt.

Er waren ook heel andere dieren dan wij hier in Nederland vooral hebben, dat was leuk om te zien. Verder was het vooral heel warm. Tussendoor hebben we dus een paar hele koude glazen water gedronken, even afkoelen. We waren veel eerder door de dierentuin heen als verwacht, dus hebben we nog een lekkere salade gegeten in het restaurant. Hierna gingen we snel weer terug naar ons hotel om de bagage op te halen. Met de bus, de metro en de tram: we begonnen echt goed te worden in het reizen hier. Ondertussen kochten we nog een ijsje, jumm!

Vanaf het hotel gingen we met de bagage naar het station. Hier hebben we boodschappen gedaan voor onderweg en hebben we gegeten (Burgerking). We gingen heel relaxed te trein in, we gingen naar huis! En erger dan de heenweg kon de reis niet worden.. dachten we. Uiteindelijk stonden we twaalf uur later met zeven uur vertraging nog in Berlijn. Ugh. Gelukkig konden we toen overstappen naar 'gewone treinen' en binnen een paar uur waren we in Nederland. En regenen dat het daar deed, de stad was gewoon overstroomd..

Ja, die ijsbeer zit dus precies boven mijn hoofd..

Ik vond Praag een erg mooie stad om te zien! Er waren heel erg veel mooie gebouwen en het winkelcentrum was helemaal goed. Het was jammer dat het zó warm was, maar we hebben echt genoten van deze paar dagen weg. Ik kan weer een land en stad van mijn 'to-go' lijstje afstrepen en ik kan Praag echt aanraden!

Liefs,
Kim

Bekijk ook:
Praag: de foto's #1
Praag: de foto's #2

Dankjewel voor je reactie! Ik neem gauw een kijkje op jou blog.