dinsdag 18 juni 2013

DIY: Travel journal

Lieve volgers,

Terwijl jullie dit lezen zit ik in Praag (yay!). Ik ben héél erg blij dat ik dit kan zeggen, het leek er namelijk even op dat het reisje niet door zou gaan. Dit in verband met de overstromingen. Gelukkig is de treinreis gewoon mogelijk! Gelukkig maar, want ik had mijn Travel Journal al gemaakt en 'ingericht'. Wat? Mijn Travel Journal! 

Van kleins af aan hield ik altijd al dagboekjes bij als we op vakantie gingen. De schriftjes kwamen altijd ergens achterin de kast terecht, vaak verkreukeld, en ik zag ze niet weer terug. Nu wou ik dit eens anders aanpakken. Ik heb een goed notitieboekje gekocht, waarin plek is voor heel wat meer vakanties. Klaar om aan de slag te gaan..



























Wat heb ik gebruikt?

  • Een goed, stevig, mooi notitieboekje
  • Schaar
  • Lijm
  • Pen (in meerdere kleuren)
  • Tape of gekleurd plakband
  • Gekleurd papier
  • Landkaart
  • Plakletters
Ik heb mijn notitieboekje van de Hema, deze was geloof ik drie euro. Verder kun je leuke stickers of stempel halen, of papier in leuke prints voor je achtergrond. Leuk is om een notitieboekje te kopen met een saaie voorkant, zodat je zelf wat kan knutselen. Je kunt je Travel Journal zo veel of zo weinig versieren als je zelf wilt. Het is net wat je zelf leuk vindt. Een handige tip: plak achterin je boekje een envelop; hierin kan je folders of bonnetjes in bewaren.


Wat staat er bij mij in?
  • 'If found, please return back to..'
  • Inleiding
  • Adressen; voor de eventuele ansichtkaartjes
  • Kleine fotootjes van voorgaande vakanties
  • Kaart van Europa

Specifiek voor het reisje naar Praag:
  • 'Voorblad'
  • Reisgegevens; data, reistijd, adres van het verblijf, kosten.
  • Tips en adressen; om niet geheel onvoorbereid weg te gaan.
  • Landkaart
  • Niet vergeten - lijst; met hierop de dingen die ik deze vakantie écht niet moet vergeten. Bijvoorbeeld de tickets voor de trein (normaal gaan we altijd met de auto op vakantie, dit zijn we dus niet gewend)
  • Mini-woordenboek; met de belangrijkste woorden
  • Quote

Wat nog komt:
  • Foto van ons op de heenreis
  • Verslagje van de heenreis
  • Verslagje van alle dagen
  • Bij elke dag 1 - 2 foto's 
  • Folders
  • Verslagje van de terugreis
  • Kleine evaluatie door mij + mijn reisgenoten: hoe was de reis? Wat was het leukste? Een kleine terugblik dus. 
En verder zie ik wel wat er in me opkomt of wat ik nog meemaak.










Je weet nu hoe mijn boekje er ongeveer uit ziet, maar natuurlijk verschilt het per vakantie wat belangrijk of leuk is om erin te zetten. Gebruik vooral je eigen fantasie!

Als je zoekt via google, tumble, weheartit etc kun je veel inspiratie vinden. Zelf heb ik veel inspiratie opgedaan van de volgende blogposts/topics:


Liefs,
Kim


PS. Ik had de foto's verspreid over mijn blogpost willen zetten, helaas had blogger hier geen zin in en wou dit dus niet.. Ben ik de enige die vaak problemen heeft met het opmaken van een blogpost?

5 opmerkingen:

  1. Leuk! Vorig jaar heb ik ook een travel journal gemaakt maar dit jaar had ik er geen zin in. Veel plezier in Praag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeeeeeeel erg veel plezier!
    Praag is echt super leuk en mooi dus geniet er van.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw super leuk gevonden! Heel orgineel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat superleuk gedaan en handig om het zo overzichtelijk te ordenen enzo!
    Praag is een hele mooie en erg leuke stad, veel plezier!
    En je zou het eens moeten proberen met html, ik maak zelf altijd mijn posts in de html versie van 'een nieuw bericht maken' omdat je dan geen last hebt van dat soort problemen met foto's die niet doen wat je wil! Hier heb je niet eens echt html kennis voor nodig, met een paar basisregels ben je er al zo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb een haat/liefde verhouding met blogger. Hoe vaak het opmaken van een post mij niet lukt... Ik ben er helemaal niet handig in, maar vind het lastig om 'makkelijke' informatie te vinden hierover. Succes! Als je tips hebt, hoor ik ze graag:)

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie! Ik neem gauw een kijkje op jou blog.