maandag 6 mei 2013

Dagje Amsterdam









Afgelopen vakantie hebben wij (mijn ouders, broertjes en ik) echt de toerist uitgehangen in Amsterdam. We hebben fietsen gehuurd voor de hele dag en zijn hiermee Amsterdam door gefietst. Je weet wel, van die knalgroene toeristenfietsen ;) We zijn op de dag na koninginnedag geweest dus de stad was nog erg mooi versierd en ook de Nieuwe Kerk was open. Wij hebben 'maar' een uur en een kwartier hiervoor in de rij gestaan, geen drie uur zoals vele mensen op tv (gelukkig). Maar het wachten was het absoluut waard, de kerk was erg mooi. 

Het fietsen was ook zó leuk. Ik voelde me, samen met de fiets en m'n camera, echt een toerist. We fietsen over drukke wegen maar ook door mooie zijstraatjes langs de gracht. Het fietsen was hier wel intensief, je moet heel goed opletten! We zijn naar het Vondelpark gefietst en hebben hier een uurtje heerlijk in de zon gelegen en we hebben hier gelunched (lees: stokbrood met kruidboter!). Daarna zijn we verder gefietst naar oa het Rijksmuseum, het Noorderpark en Nemo. Bij Nemo hebben we een tijdje op het dakterras gezeten met een ijsje, genieten. Aan het einde van de dag hebben we de Nieuwe Kerk bezocht en hierna gingen we weer terug naar het station. 

Die dag heb ik echt gezien hoe groot Amsterdam is. Normaal kom ik niet verder dan de Arena, de dam en de winkelstraat. We hebben een hele dag gefietst en alsnog maar een klein stukje van Amsterdam gezien. Dit was echt een leuke manier om Amsterdam te bekijken!


Liefs,
Kim


8 opmerkingen:

Dankjewel voor je reactie! Ik neem gauw een kijkje op jou blog.