dinsdag 5 februari 2013

Me-time

Tegenstrijdig
Wat ben ik toch heerlijk tegenstrijdig altijd! Tijdens de tentamens heb ik me enorm moeten inhouden om niet de hele tijd op mijn blogger app en op bloglovin te kijken. Helaas kon ik mezelf vaak niet bedwingen en heb ik dus heel wat kostbare leertijd 'verspilt' aan het bloggen. Ik zei steeds tegen mezelf; vanaf woensdag heb je een weekje vrij van school, dan mag het. Maar ik wilde niet luisteren.. ;) En toen was het eindelijke woensdag, was ik eindelijk vrij tot en met dinsdag.. had ik geen zin en inspiratie om te bloggen. ZUCHT! Ik heb altijd inspiratie op de momenten dat het me totaal niet uitkomt. Helaas.


































Relax!
Het vrije weekje heb ik heerlijk relaxed doorgebracht; dag stage, dagje werken, wat verslagen maken en heel veel uurtjes voor de tv hangen en in bed liggen. En vooral; niet bloggen..  Vanaf woensdag had ik weer een dag stage en twee middagjes school. Eigenlijk heb ik nog steeds een beetje 'vakantie'. En hier geniet ik optimaal van! Want mijn nieuwe rooster.. dat is echt een hel. Ik zal mijn lazy sunday de komende periode op moeten offeren! Hallo HBO. Huilen. Maaar, aan alles komt een einde. Een periode duurt 'maar' zeven weken. En niet te vergeten; over twee weken staat de voorjaarsvakantie alweer voor de deur.  




Me-time
Om bij te komen van de tentamenweken en nog even te kunnen genieten van mijn rust voordat de drukke schoolweken weer beginnen, heb ik een aantal avonden me-time gehouden! Me-time; zo noem ik de avondjes of dagen waarin in even lekker ontspan! Mijn regels zijn; telefoon weg en doe waar je zin in hebt. Als ik mijn telefoon binnen handbereik heb check ik hem elke vijf minuten, die gaat dus aan kant. Zo kan ik pas écht ontspannen. 
Meestal plan ik zulke momenten in. Want als ik dat niet doe en ik heb een vrij moment, dan hang ik weer de hele dag of avond een beetje rond met mijn telefoon en/of de laptop. Niet echt ontspannen. 





What to do?
Elk me-time momentje ziet er weer anders uit. Soms speelt het zich af in de badkamer, soms in mijn bed. Voor mij is me-time altijd thuis, lekker in huis en ik probeer zoveel mogelijk afstand te doen van telefoons, laptops en de tv. Wat ik heb gedaan tijdens mijn me-time momentjes?

- Met een lekker muziekje op mijn kamer opruimen
- Leuke looks uitgeprobeerd met mijn make-up
- Mijn gezicht heerlijk geschrubt
- Een maskertje opgedaan
- Lekker in bed een filmpje kijken
- Met wat eten en drinken erbij natuurlijk ;)
- Nagels lakken, en nog een keer.. en nog een keer.
- Lekker op bed liggen met muziek in
- Foto's maken voor volgende artikels
- Een cake gebakken
- Lezen. Een tijdschrift of een leuk boek
- Eindelijk eens die stapel foto's inplakken
- Lekker lang in bad liggen, hmmm. 

Wat ik vooral niet heb gedaan is bloggen.. Shame on me! 
Wel heb ik veel foto's gemaakt voor volgende artikelen die er binnenkort aankomen.






Wat je nog meer kan doen?
- Nieuwe combinaties maken met je kleding en sieraden
- Je hele lichaam eens goed verzorgen
- Je kamer opnieuw inrichten
- Opruimen! En nu echt eens dingen weggooien
- Iets lekkers koken
- Gewoon genieten van een lekker kopje thee
- Ga naar buiten
- Zoek op youtube (of iets anders) naar yoga oefeningen
- Besteed weer eens wat aandacht aan je huisdieren
- Of aan je familie
- Tekenen of schilderen
- Maak een leuke DIY
- Powernap! Geen betere manier om even tot rust te komen
- Lekker op bed liggen, muziek luisteren of wat lezen
- Of juist helemaal los gaan op je muziek
Enzovoort enzovoort.


Tijdens me-time kom je weer even helemaal tot rust en ben je compleet ontspannen. Voor mij doet zo'n momentje wonderen, ik kan er echt van genieten en ik krijg er energie van. Vooral omdat tegenwoordig het leven zo gericht is op social media, even afstand hiervan doen is naar mijn mening heel gezond ;) 


Liefs,
Kim





1 opmerking:

Dankjewel voor je reactie! Ik neem gauw een kijkje op jou blog.