zondag 4 november 2012

Dear Winter,

Overal om me heen hoor ik het alweer, geklaag over de aankomende winter. Ik zal niet zeggen dat ik sta te juichen als ik 's morgens op m'n fiets de kou weer moet gaan trotseren.. Maar echt, de winter is leuk.  Een warme trui, sloffen aan en lekker voor de kachel hangen met warme chocolademelk, in de winter mag het! Hoe kom jij nou het beste de winter door? 



"Enjoy the little things in life, for one day you may look back and realize they were the big things"


Shoppen
Die winterjas van vorig jaar, die kan écht niet meer hoor. En die handschoenen zijn ook aan vervanging toe. Een goede voorbereiding is het halve werk, er moet geshopt worden!
Neem je vriendinnen, je moeder of je vriendje mee en natuurlijk een goed gevulde portemonnee. Bij een nieuwe winterjas hoort een nieuwe sjaal, een nieuwe muts en die leuke schoenen zouden er ook mooi bij staan. En als je toch bezig bent, je kan ook nog wel wat warme truien gebruiken en lekkere dikke sokken. Niet te vergeten, de must-have voor de winter; sloffen! Tussen het shoppen door warmen jullie je even op met warme chocolademelk, lekker! 




Ga naar buiten
Nu moet je je nieuwe aankopen nog in de praktijk brengen.. In de winter is het heerlijk om even een stukje te gaan wandelen of fietsen. Ja, je moet even door de kou heen.. en vaak over gladde wegen.. Maar je frist er echt van op, of zoals mijn oma zou zeggen; 'kind wat zie je er gezond uit.' Vooral als er sneeuw ligt, is de omgeving echt prachtig! Het leukste van naar buiten gaan, is het weer binnen komen in een lekker warm huis. Jas uit, sloffen aan en een lekker kopje thee of warme chocolademelk erbij. Even opwarmen voor de kachel en klaar is kees!








Chocolademelk, heel veel pakken chocolademelk
In de winter drink ik echt pakken leeg.. Als ik thuis kom neem ik warme chocolademelk om op te warmen. Dagje weg? Daar hoort natuurlijk een bezoekje aan een café bij.. En wat gaan we daar drinken? Chocolademelk! Net aangekomen op school na een koude reis? Chocolademelk! (met slagroom!) Hmmmm.. 







Gezelligheid
De winter is de gezelligste tijd van het jaar. Iedereen is blij als ze weer thuis aankomen, waar de kachel al brandt. Het is vroeg donker wat het thuis heel knus maakt, veel mensen kleden hun huis dus ook knus aan. Kransen aan de muur, harige kussens op de bank, de kaarsjes kunnen weer aan en de kerstboom komt natuurlijk weer in huis.  Er komen weer heerlijke winterse gerechten op de tafel. En niet te vergeten; de Decembermaand! De pepernoten en de chocoladeletters liggen weer in de schappen, Sinterklaas komt weer langs met zijn pieten en natuurlijk krijgen we CADEAUTJES! 



Kerst
Na Sinterklaas is het tijd voor het leukste feest van het jaar. De kerstboom wordt weer opgezet, er worden kerstkaartjes verstuurd en het is weer tijd voor je favoriete films! Rond de kerst zijn de leukste kerst-films weer te zien op de tv, altijd gezellig. Home Alone, Love Actually en The Grinch zijn ieder jaar wel weer te zien. En je mag ook weer heel hard mee brullen met de leukste kerstliedjes. De kerst wordt natuurlijk gevierd! Met familie en/of vrienden en vooral veel eten! 

De kerst is nog maar net voorbij of het nieuwe jaar staat alweer voor de deur. We gaan weer oliebollen bakken, vuurwerk afsteken (of we houden het gewoon bij kijken..) en het nieuwe jaar wordt ingeluid met vrienden en / of familie en een lekker wijntje. 




Sneeuw
Bij de winter hoort sneeuw en ik ben er dol op! Nee, ik houd niet van sneeuwballen gooien, ingepeperd worden en onderuitgaan met mijn fiets. Maar vanachter de ramen, in een warm huis, vind ik de sneeuw prachtig! Wanneer ik in een goede bui ben, kan er zelfs nog wel eens een sneeuwpop vanaf.  Dan moet het natuurlijk wel 'echte' sneeuw zijn.. Niet van die vieze bruine drap of sneeuw dat niet plakt. 




Schaatsen
Als het dan toch winter is en ijskoud buiten.. Dan kan je er maar beter het beste van maken! Schaatsen is echt iets wat de winter stukken leuker maakt. Gezellig met je vriendinnen, of romantisch met je vriendje. Het is een leuke bezigheid, en als je maar in beweging blijft is het helemaal niet koud. Na het schaatsen, ja daar komt 'ie weer, warm je je natuurlijk op met een kopje warme chocolademelk! 






Met deze items kom ik de winter door..



Mijn sloffen
Ik heb altijd koude voeten, dus deze zijn zeker niet overbodig.

Mijn badjas
Als ik thuis kom gaat m'n jas uit en mijn badjas weer aan. 

Chocolademelk mok van Chocomel
Deze mok maakt warme chocolademelk nog net iets lekkerder.

De houtkachel
Ik kan nooit meer zonder, geloof ik. 


Het enige wat er bij mij nog aan ontbreekt  zijn deze mooi gelakte nagels.




Zo erg is de winter helemaal niet, toch? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie! Ik neem gauw een kijkje op jou blog.